The bridge

Bedoelen jullie de Scandinavische misdaadreeks (trouwens heel sterk!) of die “Over The river Kwai”? Niets hiervan! The bridge over the Steenvoordebeek. Houdt ze het of houdt ze het niet? De vraag van vijf miljoen. Daarmee koop je al heel wat visa en Ford Escorten.

Was indertijd het advies gepast toen de voormalige burgemeester de brug liet sluiten omwille van stabiliteit of is de laatste test van (Michelle) Labelle doorslaggevend?

De meningen vlogen over en weer, zelfs Belleman speelde een geslaagde één-twee. Tenminste volgens een eminent lid van een meerderheidspartij die achter de schermen het heil van onze gemeente verzorgt. Eminent betekent niet altijd grijs. Zo zijn er wel meer die achter de schermen zorgen voor de gezondheid van de mensen. Men deed het vroeger al en het is blijkbaar moeilijk af te leren.

Vroeger trok men de schermen dicht toen de bedpan werd aangegeven, nu blijven ze openstaan. Het is dus meer dan vroeger een zaak om er goed in te mikken want iedereen heeft gezien waarheen de druppels spetteren.

Wie heeft gelijk in deze? De brug zal het uitwijzen. Hopelijk blijft ze het houden want mocht er nu iets gebeuren, zou je de kiekens in het kot nogal eens zien stuiven.  Het is een goede zaak dat het nu een fietsstraat wordt met toegelaten verkeer tot 15 ton. De fietser mag zeker over de brug al zal een diëtiste er ter plekke over waken dat wie 120 kg weegt, de omweg maakt! Het gebruik van de weegschaal is geheel gratis voor wie denkt dat de gemeente op jullie geld uit is! Slechteriken! De camion hoeft niet op de weegschaal een knipoog naar de apothekersweegschaal is ok.

Na de Heirbaan komen volgende fietsstraten nog aan bod: de Statiestraat, de Van Cauwelaertstraat, de Semptsweg, de Kouterweg, de Prieelstraat en Winterweg. Vergeten we de Fossebaan niet die nog in de spreekwoordelijke pijplijn zit samen met de Stenebrugstraat, de Langestraat, Spiegelstraat en Bollestraat. De Muilembaan, de Viaenestraat, de Tulpenstraat, de Notestraat en het Kapelleveld volgen direct nadien. Voor de Kerkstraat is het nog even wachten daar dienen eerst nog werken te gebeuren.

Koop een goede fiets want die auto zal binnenkort niets meer te vertellen hebben in ons fietsparadijs. Je hoeft ook geen e-mails of brieven te sturen om voorrang te krijgen in dit dossier want zoals het opnieuw bewezen is de afhandeling van deze voorkeuren is politiek niet deontologisch en het is al druk genoeg!

Na de brandstofdistributieapparatentaks, is de volgende logische belasting die op de wielen die gebruik maken van het Ternats wegdek? Per wiel? Ocharme die bakfietsen die elke morgen het brood rondbrengen!

Zoals jullie merken staat de Essenestraat niet op het programma. Kan moeilijk anders, deze behoort tot de republiek Overnelle! Onze republiek zal eens iemand voor de groendienst moeten rekruteren maar die zijn blijkbaar moeilijk te vinden? In alle geval moeilijker dan een bediende.

Belleman